Поштовий зв'язок по-українськи: «повернути відправникові»

  Японський фонд майбутніх поколінь – партнер ВБФ «Журналістська ініціатива» і Національної спілки журналістів України – вкотре натрапляє на незрозумілі труднощі в користуванні поштовим зв’язком із Києвом, повідомив із Сайтами президент фонду й головний редактор журналу Джунічі Ковака.

 

Відправникові повернуто загалом чотири пакунки, надіслані, зокрема, морським або авіаційним транспортом у листопаді 2019-го, а також у лютому й березні 2020 року. В одній з картонних коробок було 1200 кулькових ручок, відправлених морем як подарунки школярам і освітянам, багато з яких живуть на територіях, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 1986 року. Їм уже понад вісім років усіляко допомагає Японський фонд майбутніх поколінь (крім того, 2020 року колеги матеріально підтримали також партнерські організації в Україні та редакції деяких ЗМІ в Житомирській, Київській областях та в столиці). На жаль, цього разу посилки не дійшли до адресатів, хоч і побували в руках працівників Укрпошти.

 

    Сказати, що неправильно чи якось нерозбірливо написано, кому саме надіслано пакунок, не можна, бо все там легко можна прочитати, що й підтверджує одна зі світлин, яку надав пан Ковака (збільшити зображення можна одним кліком).

 

Неможливість надійно користуватися поштовим зв’язком – великий негатив у розвитку держави, вважає японський колега. Порівнюючи, як надають ці послуги в його країні, він навів факти з діяльності торгівельної компанії, що надсилає товари поштою. Вона відправляє приблизно 15 000 посилок щороку (їх доставляють державний оператор і дві приватні транспортні компанії). І не було випадку, щоб відправлення загубилося в дорозі чи з невідомих причин не дійшло адресатові (посилки поверталися тільки тоді, коли одержувач відсутній тривалий час).

 

Колись, правда, через проблеми у відділі відправлення почастішали було випадки втрат товару, а саме – інколи скляний посуд у посилках розбивався. З’ясували, що у відділі поставили нові сортувальні машини: в них транспортовані коробки падали з більшої висоти. Це спонукало відправника використовувати товстіші пакувальні матеріали – і проблема зникла.

 

А в Україні, до речі, й раніше бували неприємності, додав японський партнер: із трьох фотоапаратів, надісланих на адресу школи, дійшов лише один… От якби з високими державними чиновниками траплялися такі негаразди, певно, вжили б заходів і таки поліпшили роботу пошти, міркує колега.

 

Насамкінець варто додати: описані проблеми 2020 року теоретично можна було б «списати» на якісь карантинні обмеження, пов’язані з пандемією. Але ж погодьмося – має рацію партнер двох українських журналістських організацій: труднощі з міжнародним поштовим зв’язком в Україні відчутні – і то не один рік. Як удосконалити роботу національного оператора поштового зв’язку? Це питання до його керівництва.

 

Пресслужба ВБФ «Журналістська ініціатива»

 

Автор світлин: Джунічі Ковака (Японія)