Укравтодор і Євро-2012: завдання, плани, проблеми

    У Всеукраїнському прес-центрі при Українському національному інформаційному агентстві «Укрінформ» 21 лютого відбулася прес-конференція заступника голови Державної служби автомобільних доріг України Євгена Прусенка на тему: «Плани Укравтодору на 2011 рік у контексті підготовки до проведення чемпіонату з футболу Євро-2012». Організував цей захід для журналістів регіональних ЗМІ ВБФ «Журналістська ініціатива».

 

Євген Прусенко поінформував журналістів про пріоритети Укравтодору на 2011 рік, про його основні завдання та плани. Пріоритети такі:

підготовка доріг до транспортного обслуговування Євро-2012;

забезпечення безпеки руху, тобто спрямування коштів на ті заходи, які дадуть змогу зробити рух безпечним (відповідно до наявних можливостей);

збереження тієї мережі мостів і доріг, яка нині є в Україні.

 

    Ці завдання доводиться розв’язувати за складних умов фінансування дорожніх робіт, зазначив заступник голови Укравтодору. За висновками фахівців, мінімальна потреба на збереження мережі доріг, на її розвиток становить 16,9 млрд гривень (мінімум 1 млн гривень коштує ремонт одного кілометра дороги – це мало не найнижча ціна в Європі й на теренах колишнього СРСР). Нині ж, за попередньою інформацією (остаточно питання фінансування ще не вирішено), бюджетом передбачено на зазначені цілі 2 млрд 612 млн гривень. Є також бюджетна програма будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг до Євро-2012 більш як на 2 млрд гривень (загалом – 5,2 млрд гривень може бути спрямовано на мережу доріг). Передбачено також можливість залучення кредитів на 15 млрд гривень під державні гарантії – але це не тільки на дороги й інші інфраструктурні об’єкти, а також на житлово-комунальне господарство, на інші важливі національні проекти.

 

Щодо основних планів: потрібно забезпечити належний транспортний зв’язок з країнами Євросоюзу (основний потік гостей очікується з Європи). Йдеться про завершення капітального ремонту дороги Київ – Чоп на ділянці Київ – Житомир (роботи там ще не розпочато, не проведено тендер, а це 114 км дороги – дуже складне завдання). Крім того, потрібно довести до нормального стану дорогу Київ – Ковель (включно з 34 км в Київській області та з виконанням поточного ремонту на ділянках у Рівненській і Волинській областях). Потрібно також забезпечити ремонт доріг, які зв’язують Львів з трьома пунктами пропуску на державному кордоні, плюс виконати поточний ремонт дороги Львів – Трускавець. Заплановано закінчити цього року капітальний ремонт ділянки Бориспіль – Лубни (загалом з розривами – це 122 км) за кошти Світового банку. Крім того, потребують уваги під’їзди до Харкова й Донецька. Ще одне завдання – провести по можливості ремонт на ділянках Дніпропетровськ – Решетилівка (Полтавська область) і Дніпропетровськ – Донецьк.

 

      На прес-конференції, яку вела віце-президент ВБФ «Журналістська ініціатива» Олена Мех, Євген Прусенко відповів на запитання журналістів з Вінниці, Львова, Донецька, АР Крим та інших регіонів країни.

 

Наприкінці зустрічі президент Фонду Людмила Мех виконала приємну місію, принагідно вручивши присутнім колегам подяки від оргкомітету автопробігу журналістів «Пам’ять батьківського подвигу – в серцях наших» – Марії Веремчук (Львів) і Марині Тепленко (Вінниця) – за їхню активну участь у проведенні й висвітленні цієї акції.

 

Сергій Шевченко

 

Фото автора